Ofte stillede spørgsmål

Vi har åbent dagligt fra 7.30-16, fredag fra 7.30-12. Der kan dog aftales afhentning fredag indtil kl. 15, men skal aftales med personalet inden.

Den service kan vi normalt ikke tilbyde, med mindre det aftales i meget specielle tilfælde.

  • Da emnerne skal igennem vores slibemaskine, skal hængsler, greb, låsekasser o.l. afmonteres, inden vi kan forarbejde emnerne.
  • Det kan være en fordel at mærke døre (i top eller bund, hvor de ikke males), samt hængsler, så disse monteres samme sted igen.
  • Det afhænger naturligvis af opgavens art og størrelse, men den typiske opgave tager 5-10 arbejdsdage.
  • Ring eller mail inden for at booke tid – og få en fast afhentningsdag.

Ja, det er intet problem, man skal bare informere os om, at nuværende huller skal spartles ud, inden opgaven påbegyndes.

  • Vi maler med Polyurethane maling i lighed med de fleste nye døre, møbler o.l.
  • Sprøjtemalingen er meget tynd og er ikke anvendelig til pensel og rulle, her bør der købes maling i samme farve til netop det formål. Vi har enkelte farver på lager at tilbyde.
  • Der males oftes Ral9010 (brækket hvid) eller S0500N (ren hvid), men ellers er alle farver i de 2 systemer RAL og NCS tilgængelig.
  • Der findes 2 standardglans, silkemat glans 20-30 og højglans i glans 90. Der kan i specielle tilfælde tones til anden glans, men dette må aftales i den enkelte sag og bør kun gøres, hvis nødvendigt.
  • Normalt koster alle farver det samme, men der er merpris for højglans (se prisliste). Dog kan der være enkelte stærke farver, hvor der er et mindre tillæg, men dette oplyses, inden vi går i gang.

Nej, der er meget små toneforskelle i de forskellige fabrikater, men kan også forekomme i samme fabrikat ved forskellige leverancer af maling. Derfor kan det ske, at males den ene af to låger op ad hinanden om, vil der måske kunne ses en mindre forskel. Derfor anbefaler vi, at man maler alle emnerne om, som sidder meget tæt.

Ja – det er intet problem, dog skal grunder og maling være beregnet til dette formål, og derfor skal det oplyses, inden tilbud afgives og den endelige forarbejdning.

  • Hvis det er standarddøre, låger o.l. er det normalt ikke nødvendigt. Skulle de dog være af en kvalitet, der betyder, at vi ikke kan behandle disse med godt resultat, eller der er meromkostninger ved klargøring, vil vi kontakte dig, inden vi går i gang med opgaven.
  • Møbler og andet, henviser vi til priseksempler. Ellers må du sende et billede, samt beskrivelse, til vores mail og vi giver et tilbud.
  • Ved meget specielle opgaver, eller hvor du har separate ønsker eller krav, vil det altid være en fordel at tage emnet med ud til os og lade vores maler vurdere opgaven.
  • På standarddøre, låger og skuffer kan man ud fra vores prisliste selv regne en pris ud, man skal dog være opmærksom på, at der er forskel på glatte-, fyldnings- og glaselementer, samt et tillæg hvis man bl.a. vælger højglans. Men man er altid velkommen til at få et udregnet tilbud, ud fra specifikke emnestørrelser og antal.
  • Andre dele kan man måske finde prisniveau på i afsnittet ”priseksempler”, ellers må man sende billedmateriale til vores mail og bede om et tilbud.
  • Generelt har kunden selv ansvaret for at pakke sine dele, når de afhentes – og derved sikre dem mod skader. Vi har tilgængelig foam til pakning, men tæpper o.l. er altid en god ting at have med.
  • Er der flere døre, et større køkken eller andre emner af lidt større antal eller volumen, kan vi pakke disse efter aftale på palle, samt læsse i bil eller på trailer.

Ja, nogle fyldningsemner kan “arbejde” i forbindelse med varme- og luftfugtighedspåvirkning. Når fyldningspladerne ændrer størrelse, kan der komme områder, hvor der ikke er malet. Dette kan desværre ikke gøres anderledes, da områderne er skjult i rammen, når emnerne behandles. (se billede)

fyldningsdør-arbejder

Ja, struktur kan anes gennem den nye overflade (se billede).

træstruktur-i-malet-plade